Przejd� do g��wnej cz�ci strony

Samoloty

Click here for calendarClick here for calendar

Liczba osób

Nowość

Logowanie do biletu

Oko w oko ze sfinksem

Kto widział piramidy, prastare świątynie i zachód słońca nad Nilem, na pewno zechce tu wrócić.

AFP

Pamiętam, jak fascynowały mnie w dzieciństwie filmy o Egipcie. To wtedy postanowiłam, że muszę tam pojechać. Okazja nadarzyła się na początku tego roku. Pojechałam z mężem i córką. Za 4,5 tys. zł wykupiliśmy przelot i dziesięciodniowy pobyt w hotelu nad Morzem Czerwonym dla naszej trójki.

Hurghada powitała nas jaskrawym słońcem, ale nie było dokuczliwego upału. Poszliśmy na krótki spacer, a potem do akwarium z rybami raf koralowych. Ich barwy, desenie i kształty są naprawdę niezwykłe! Wieczorem zaczęła się kolejna część naszej wyprawy - autokarowa podróż do Luksoru.

O świcie autokar zaparkował na nabrzeżu Nilu. Przed nami płynęła majestatyczna rzeka.

Pojechaliśmy do Karnaku, niegdyś wsi, dziś dzielnicy Luksoru. Gigantyczne kolumny tutejszej świątyni Amona miały podkreślać potęgę faraonów i lichość ich poddanych. W wielkiej sali czułam się jak mrówka wśród drzew.

Świątynia w samym Luksorze też jest ładna, ale nie tak majestatyczna jak w Karnaku, bo mniejsza i otoczona ruchliwymi ulicami. Po krótkiej wizycie w wytwórni papirusów ruszyliśmy na zachodni brzeg Nilu. Tam w pustynnych górach znajdują się świątynie i grobowce faraonów. Zobaczyliśmy świątynię Hatszepsut. Dolina Królów, rozpalona, otoczona skałami bez śladu roślinności kryje w sobie ponad sześćdziesiąt grobowców. Każdy z nich zaczynano drążyć, gdy faraon wstępował na tron. Jeśli władał długo, to pisarze, rzeźbiarze i malarze mogli skończyć pracę. Inaczej część malowideł pozostawała na zawsze tylko szkicami. Zwiedziliśmy kilka grobowców, między innymi najsławniejszy - Tutanchamona.

Po forsownej wycieczce do Luksoru kilka dni wypoczywaliśmy w Hurghadzie, nurkując i podglądając ryby. Mój mąż, który świetnie pływa, zobaczył całkiem blisko stado delfinów, płynące majestatycznie po Morzu Czerwonym.

Potem popłynęliśmy statkiem do Kairu. Obejrzeliśmy alabastrowy meczet, złotą maskę Tutanchamona w muzeum oraz piramidy i sfinksa w Gizie. Kiedy dotknęłam głazów piramidy Cheopsa, poczułam, że spełniło się moje marzenie sprzed lat.

Teresa Granowska

Wasze komentarze (20)

Dodaj komentarz

~A. -

A ja myślałam że piramidy są większe. Fajnie to zobaczyć, ale nie ma się czym zachwycać. Dla mnie Kair o wiele ciekawszy, szczególnie wschodni. Muzeum kairskie bardzo warto zobaczyć, i pomimo że większość wycieczek prowadzą do skarbów Tutanchamona to znajdźcie czas na obejrzenie skarbów z okresu starego państwa, nie pożałujecie!

~michał -

ja lece 30 czerwca do Sharm el sheikh już licze dni do wyjazdu pozdrawiam

~adam -

Cytat z poczatku tekstu:"Kto widział piramidy, prastare świątynie i zachód słońca nad Nilem, na pewno zechce tu wrócić" byłem w Egipcie i znów tam wracam i bedę tam wracał , tam jest cudownie , nie tak jak nad naszym beznadziejnym morzem , gdzie ciagle pada , wieje a woda jest brudna i zimna.Jeszcze dwa miesiące i wylot -HURA P.S. tam jest taniej niz u nas pozdrawiam wszystkich wyjeżdżających do kraju faraona

~GZ -

Już niemogę się doczekać. Lecimy na 2 tygodnie. Rejs po Nilu, a później tydzień w Hurgardzie.

~adam -

W czerwcu wylatujemy do Sharm El Sheikh do hotelu Aloha Club& Resort.chętnie poznamy kogoś kto tez tam leci 11 czerwiec z Katowic

~aneczka -

byłam w hurghadzie w tamtym roku, wracam tam w tym.... cudowne przezycia, cudowna atmosfera, hotel dana beach końcem czerwca.

~Turysta amator -

Naprawede tam nalezy byc przzycia niezapomniane za nieduze pieniadze!! Hurgada rewelacyjna miejscowosc na wypoczynek i poznanie kultury. NIgdy niezapomne wrazen z tamtego dalekiego kraju

~Aga -

Ja tez lece w czerwcu ze swoją rodzinką do Egiptu do Hurghady . Hotel w którym się zatrzymamy to Primasol Albatros Resort.

~Moi -

JUż w czerwcu tam pojade, już oddliczam

~baju -

ynek, było świetnie! Ponad 50 stopni w dzień, a noce tak upalne jak u nas lata!!!