Przejd� do g��wnej cz�ci strony

Samoloty

Click here for calendarClick here for calendar

Liczba osób

Nowość

Logowanie do biletu

Amsterdam zatopiony w tulipanach

Wiosna to najlepsza pora roku na wycieczkę do Holandii. Wtedy rozkwitają tulipany, symbol tego kraju. I rzeczywiście są tutaj najpiękniesze.

© Panthermedia

Dojazd do Amsterdamu okazał się bardzo łatwy. Autostradą dojechaliśmy z mężem w dziesięć godzin.

- Rozpocznijmy zwiedzanie od Dam, centralnego placu w sercu miasta - powiedziałam, kiedy planowaliśmy nasz pierwszy spacer.

Dam to centrum Amsterdamu. Olbrzymi plac leży u zbiegu ulicy Damrak, finansowego ośrodka miasta z siedzibą Giełdy Kupieckiej (Koompansbeurs) i bulwaru Rokin wybudowanego na zasypanym odcinku rzeki Amstel. Na placu stoi potężny gmach dawnego ratusza, który od XIX w. pełni rolę Pałacu Królewskiego.

- Może wstąpimy do muzeum figur woskowych Madame Tussaud - zaproponowałam. Znajduje się ono rownież przy Dam. W amsterdamskim oddziale zobaczyć można Davida Beekhama, Robbiego Williamsa, Brada Pitta, księżną Dianę i Barracka Obamę.

- Upłynęło już ponad trzy godziny, a my jesteśmy w jednym punkcie. Jak nam się uda zwiedzić całe miasto? - powiedziałam zaniepokojona po wyjściu z muzeum.

- Popłyńmy statkiem - zaproponował mąż.

To był strzał w dziesiątkę. Woda jest nieodłącznym elementem krajobrazu Amsterdamu. Z tego powodu miasto nazywane jest "Wenecją Północy". Mniejszych i większych kanałów jest na terenie Amsterdamu ponad 160. Półtoragodzinny rejs statkiem zapoznał nas z najpiękniejszymi miejscami w sercu Amsterdamu. Chyba tylko z pokładu statku można w całej okazałości podziwiać wspaniałą architekturę miasta. Stare kamieniczki, magazyny, hale i mosty tworzą niepowtarzalny klimat. Przed południem następnego dnia odwiedziliśmy Bloemenmarkt, czyli targ kwiatowy,ostatni w mieście bazar na wodzie.

Najwięcej było tulipanów w setkach odcieni i odmian. Potem spacerowaliśmy po Vondelpark, największym i najpiękniejszym parku w Amsterdamie. Na wiosnę rozkwita tysiącami tulipanów, żonkili, hiacyntów. Jeszcze większą wiosenną atrakcją jest Ogród Botaniczny, gdzie każdego roku przygotowywana jest specjalna wystawa tulipanów. Tutaj też dowiedziałam się, że w mieście jest Muzeum Tulipana. - Chciałbym pójść dzisiaj do Muzeum van Gogha - zaproponował następnego dnia mąż. Nowoczesny budynek został specjalnie zaprojektowany dla ekspozycji obrazów wielkiego impresjonisty.

- Słoneczniki to chyba mój najbardziej ulubiony obraz - powiedziałam do męża w jednej z sal. Cała kolekcja liczy ponad 200 płócien i 500 rysunków. Nawet się nie spostrzegliśmy, jak minął nam kolejny dzień. Późnym popołudniem czwartego dnia przyszedł czas na odwiedziny Dzielnicy Czerwonych Latarni, De Wallen.

Leży ona w ścisłym centrum Amsterdamu zaledwie 300 m od placu Dam. Chyba najbardziej zaszokowana byłam oknami w domach publicznych i innych podobnych lokalach rozrywkowych, gdzie prezentowały swe wdzięki prostytutki i tancerki.

Prawdziwa sielanka holenderskiego krajobrazu.
© Panthermedia

Wieczorem zaplanowaliśmy rejs statkiem po rozświetlonym neonami i światłami Amsterdamie. Przed wyjazdem mąż zrobił mi fantastyczną niespodziankę. Kupił mi piękne bukiety kilku rodzajów tulipanów i cebulki tych kwiatów. Tulipany w wazonach przypominały mi przez prawie tydzień niezapomnianą wycieczkę, a cebulki w ogródku właśnie zaczęły wypuszczać listki.

Halina Kowalik

Wasze komentarze (5)

Dodaj komentarz

~ewa -

W poniedziałek wróciłam z fantastycznej wycieczki do Holandii. Trzy dni zwiedzania warte było wysiłku. Zwiedziliśmy Keukenhoff (przepiękny park kwiatowy w Liese), w Hadze Holandię w miniaturze - Madurodamm,byliśmy na giełdzie kwiatowej oraz oczywiście w Rotterdamie i Amsterdamie. Trudno określić, które miejsce jest warte zapamiętania - według mnie wszystkie. Jestem zauroczona Holandią i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócę.

~mirek -

Byłem tam kilka razy.Miasto to zapadło mi w serce.Muszę tam koniecznie pojechać.

~Bodek -

W amsterdamie jest pięknie, ale żeby zobaczyć prawdziwe piekno kwiatów trzeba pojechać do polderu Anna Paulowna i zobaczyć je kwitnące na polach.

~ja61 -

wenecją północy określana jest brugia

~karola1978 -

kocham klimat amsterdamu,to jedno z moich ulubionych miejsc na świecie.zawsze chce mi się tam wracać